Tydzień 1

Typy danych

Typy danych Po zapoznaniu się czym są zmienne oraz stałe, może pójść krok dalej czyli do typów danych, które są potrzebne podczas deklarowania (lub inicjalizacji) zmiennych i stałych. Czym są typy danych? Na początku warto wspomnieć, że języki programowania można dzielić na dwa typy: języki statycznie i dynamicznie typowane. Java jest językiem statycznie typowanym, oznacza to, …

Typy danych Read More »

Funkcje

Funkcje W tej lekcji kursu zapoznamy się z funkcjami – choć jedną już znasz – main. Będzie to ostatnia lekcja pierwszego tygodnia, po przerobieniu tygodnia pierwszego powinieneś mieć wystarczającą wiedzę do rozpoczęcia kolejnego etapu – czyli obiektowości. Czym są te funkcje… Funkcje są niczym innym jak blokami instrukcjami, które są wykonywane po wywołaniu funkcji – …

Funkcje Read More »

Pętle

Pętle Jeżeli wykonałeś zadania z poprzedniej lekcji kursu o tablicach z pewnością musiałeś sporo się napisać – w dzisiejszej lekcji pokażę Ci jak można skrócić taki kod przy użyciu pętli – lub przez niektórych nazywanych – cykli. Czym są pętle Pętle są niczym innym jak instrukcją, która pozwala wykonać jakąś akcję ustaloną ilość razy – zależnie od …

Pętle Read More »

Tablice

Tablice Po ostatnich zmaganiach z tworzeniem warunków logicznych i używania instrukcji warunkowy i sterujących czas na nowe zagadnienie. Nadszedł czas na tablice. Czym są tablice? Tablice to zbiór wielu zmiennych jednego typu – można wyobrazić sobie ją jaką wielką szafę z dużą ilościa szuflad, do których się odwołujemy przez nazwę szafy i numer szuflady. Bez …

Tablice Read More »

Instrukcje warunkowe i sterujące

Instrukcje warunkowe i sterujące Jeżeli opanowałeś już w 100% operatory logiczne i tworzenie warunków logicznych przy ich użyciu to czas na trochę ciekawsze zagadnienie – na instrukcje warunkowe i sterujące. Jak same nazwy wskazują coś będzie zależało od warunku i coś będziemy mogli przełączać w zależności od potrzeby – mają bowiem one ścisły związek z …

Instrukcje warunkowe i sterujące Read More »

Operatory logiczne

Operatory logiczne Skoro mamy już opanowane operatory matematyczne to czas na zapoznanie się z operatorami logicznymi. Operatorami, które zwracają tylko dwa stany – prawdę lub fałsz. Niczym się nie martw, większość z nich znasz z lekcji matematyki z podstawówki. Ruszamy! Oczywiście rozpoczniemy z pustą funkcją i klasą Main. package pl.maniaq; public class Main { public …

Operatory logiczne Read More »

Operatory matematyczne

Operatory matematyczne W poprzedniej lekcji kursu nauczyłeś się używać klasy Scanner do m.in. wczytywania liczb – czas zrobić coś z tym liczbami. W tej lekcji kursu nauczę Cię podstawowych operacji matematycznych na liczbach. Od początku… Rozpocznijmy od czystego projektu. package pl.maniaq; public class Main { public static void main(String[] args) { } } Zadeklarujmy sobię zmienną gdzie …

Operatory matematyczne Read More »

Obsługa klawiatury – Scanner

Obsługa klawiatury – Scanner W tej lekcji kursu zaznajomimy się z klasą Scanner, która umożliwia nam obsługę klawiaturę. Dzięki temu, możemy bez problemu wczytywać wartości do aplikacji lub odpowiednio reagować na konkretne wciśnięcie konkretnego klawisza. Zacznijmy! Rozpocznijmy standardowo od pustego projektu z klasą oraz metodą Main. public class Main { public static void main(String[] args) { …

Obsługa klawiatury – Scanner Read More »

Zmienne i stałe

Zmienne i stałe W tej kursu zapoznam Cię z pojęciem zmiennych i stałych, zaczniemy od zmiennych. Zmienne Zmienne służą do przechowywania jakichkolwiek danych, jakich tylko tak naprawdę chcemy. Mogą to być liczby, znaki, ciągi znaków lub jakieś przeróżne obiekty, o których będziemy sobie mówić w dalszej części kursu. Zmienne można wyobrażać sobie jako jakieś miejsce …

Zmienne i stałe Read More »

Omówienie projektu „Hello World!”

Omówienie projektu „Hello World!” Jeżeli brałeś udział w zerowym tygodniu kursu to z pewnością przebrnąłeś przez lekcję, gdzie wspólnie stworzyliśmy pierwszy projekt – tzw. „Hello World!”. Postanowiłem w pierwszej lekcji pierwszego tygodnia kursu wytłumaczyć Ci podstawy struktury projektu i klasy Main. Struktura klasy Main Jeżeli nie brałeś udziału w tej lekcji kursu to przytoczę dla Ciebie kod …

Omówienie projektu „Hello World!” Read More »