Omówienie projektu “Hello World!”
Jeżeli brałeś udział w zerowym tygodniu kursu to z pewnością przebrnąłeś przez lekcję, gdzie wspólnie stworzyliśmy pierwszy projekt – tzw. “Hello World!”. Postanowiłem w pierwszej lekcji pierwszego tygodnia kursu wytłumaczyć Ci podstawy struktury projektu i klasy Main.
Struktura klasy Main
Jeżeli nie brałeś udziału w tej lekcji kursu to przytoczę dla Ciebie kod klasy Main z projektu Hello World.
public class Main { public static void main(String[] args){ System.out.println("Hello World!"); } }
A jeszcze lepiej będzie to widoczne na screenie poniżej.
Już tłumaczę z czym mamy do czynienia.
1 – deklaracja klasy o nazwie Main, na razie Ci wystarczy wiedzieć, że to jest właśnie klasa
2 – deklaracja funkcji (metody) main – wyjątkowej funkcji, ponieważ to zawsze tutaj rozpoczyna pracę aplikacja. Krótko mówiąc, to co jest w funkcji main będzie wykonywane podczas działania programu.
3 – Oznacza instrukcję, która zostanie wykonana. Wywołujemy tak naprawdę wbudowaną funkcję println do wyświetlenia w konsoli napisu Hello World!.
W zupełności wystarczy Ci tylko informacji, aby móc przejść dalej.
Struktura projektu
W zerowym tygodniu opowiadałem trochę o strukturze projektu, powiedziałem wtedy za co odpowiedzialne są foldery .idea oraz External Libraries. Zostało mi jeszcze powiedzieć o dwóch folderach, o jednym zapomniałem, a drugi pojawił się dopiero po skompilowaniu projektu.
src – folder, w którym trzymamy nasze pliki źródłowe, które później są kompilowane (tłumaczone na język binarny)
out – folder, który powinien się pojawić po skompilowaniu projektu (Shift + F10), pojawiają się tam nasze przekompilowane pliki z rozszerzeniem class, które są zapisane w bytecode, który jest zrozumiały dla wirtualnej maszyny Javy.
Podsumowanie
Skoro przekazałem Ci całą wiedzę teoretyczną o całym projekcie to w końcu możemy przejść do wymarzonej części – pisania kodu. W następnej lekcji pokaże Ci czym są zmienne oraz stałe oraz jak ich używać.