Tygodniowe zadanie
Nadszedł czas na wyznaczenie Ci poważnego zadania na sam koniec drugiego tygodnia.
Po ukończeniu dwóch pierwszych tygodni – gdzie poznałeś podstawy Javy oraz programowania obiektowego nadszedł czas na konkretne zadanie. Zadanie jest ściśle związane z tworzoną aplikacją podczas kursu – z którą właśnie ruszamy tym zadaniem.
Szybkie przypomnienie
W zerowym tygodniu kursu opisywałem trochę aplikację, którą będziemy tworzyć. Ostatecznie padło na aplikację do zarządzania sklepem odzieżowo – obuwniczym. 😉
Będziemy w niej przechowywać informację o aktualnie dostępnych produktach i zapewnimy podstawowe operacje na produktach – na początku z poziomu konsoli, zaś celem jest zapewnie interfejsu graficznego przy użyciu JavyFx.
Cel
Twoim zadaniem będzie stworzenie czterech klas – tzw. modeli, czyli klas, które będą przechowywać informację o konkretnym obiekcie.
1. Klasa User:
- id
- login
- password
2. Klasa Product:
- id
- productName
- price
- weight
- color (String)
- productCount
3. Klasa Boots – dziedzicząca po Product:
- size (liczba całkowita)
- isNaturalSkin (boolean)
4. Klasa Cloth – dziedzicząca po Product:
- size (String)
- material (String)
Chciałbym, abym mógł dostać się do każdej zmiennej w klasie, ale żebym mógł modyfikować tylko następujące pola:
- Cenę produktu
- Ilość produktów
Wskazówka – Praca z Gitem
Jeszcze nie pokazywałem Ci jak pracuję z Gitem, dlatego dam Ci teraz kilka wskazówke, abyś automatycznie mógł przenosić swoje zmiany na zdalne repozytorium.
Na początek powinieneś mieć stworzone repozytorium w projekcie Javy w ten sposób.
Po każdej stworzonej klasie możesz otworzyć konsolę ALT + F12 i wpisać tam dwie komendy:
git add *
Komenda add * doda wszystkie zmiany do gita
git commit -m "Wiadomość commita"
Przy użyciu commit zostanie stworzony commit z daną wiadomością np. „Create User Entity” wraz z zmianami, które zostały odnotowane przy użyciu git add *.
Gdy wykonasz całe zadanie możesz wypchnąć swoje zmiany na zdalne repozytorium przy użyciu:
git push origin master
Po przejściu autoryzacji zmiany zostaną wysłane na Github. 😉
Podsumowanie
W razie problemów pamiętaj, że zawsze możesz napisać komentarz pod tą lekcją, napisać e-maila na maniaq@1024kb.pl oraz zapytać na grupie Facebookowej. 😉
Oczywiście na poczatku trzeciego tygodnia omówię jak wykonałem swoje zadanie, aby wytłumaczyć Ci jak ominąć każdą napotkaną przeszkodę – choć mam nadzieję, że ich nie napotkasz. 😀
Zadanie zostało już wykonane przeze mnie i możesz je podejrzeć tutaj.
Na koniec mam do Ciebie jedną prośbę – w komentarzu zostaw link do swojego repozytorium aplikacji – chciałbym czasami zerknąć na Twój kod i ewentualnie dodać krótki komentarz. 😉