Sierpień 11, 2018

Aplikacja domowa – zadanie

Tygodniowe zadanie

Nadszedł czas na wyznaczenie Ci poważnego zadania na sam koniec drugiego tygodnia.

Po ukończeniu dwóch pierwszych tygodni – gdzie poznałeś podstawy Javy oraz programowania obiektowego nadszedł czas na konkretne zadanie. Zadanie jest ściśle związane z tworzoną aplikacją podczas kursu – z którą właśnie ruszamy tym zadaniem.

Szybkie przypomnienie

W zerowym tygodniu kursu opisywałem trochę aplikację, którą będziemy tworzyć. Ostatecznie padło na aplikację do zarządzania sklepem odzieżowo – obuwniczym. 😉

Będziemy w niej przechowywać informację o aktualnie dostępnych produktach i zapewnimy podstawowe operacje na produktach – na początku z poziomu konsoli, zaś celem jest zapewnie interfejsu graficznego przy użyciu JavyFx.

Cel

Twoim zadaniem będzie stworzenie czterech klas – tzw. modeli, czyli klas, które będą przechowywać informację o konkretnym obiekcie.

1. Klasa User:

  • id
  • login
  • password

2. Klasa Product:

  • id
  • productName
  • price
  • weight
  • color (String)
  • productCount

3. Klasa Boots – dziedzicząca po Product:

  • size (liczba całkowita)
  • isNaturalSkin (boolean)

4. Klasa Cloth – dziedzicząca po Product:

  • size (String)
  • material (String)

Chciałbym, abym mógł dostać się do każdej zmiennej w klasie, ale żebym mógł modyfikować tylko następujące pola:

  • Cenę produktu
  • Ilość produktów

Wskazówka – Praca z Gitem

Jeszcze nie pokazywałem Ci jak pracuję z Gitem, dlatego dam Ci teraz kilka wskazówke, abyś automatycznie mógł przenosić swoje zmiany na zdalne repozytorium.

Na początek powinieneś mieć stworzone repozytorium w projekcie Javy w ten sposób.

Po każdej stworzonej klasie możesz otworzyć konsolę ALT + F12 i wpisać tam dwie komendy:

git add *

Komenda add * doda wszystkie zmiany do gita

git commit -m "Wiadomość commita"

Przy użyciu commit zostanie stworzony commit z daną wiadomością np. „Create User Entity” wraz z zmianami, które zostały odnotowane przy użyciu git add *.

Gdy wykonasz całe zadanie możesz wypchnąć swoje zmiany na zdalne repozytorium przy użyciu:

git push origin master

Po przejściu autoryzacji zmiany zostaną wysłane na Github. 😉

Podsumowanie

W razie problemów pamiętaj, że zawsze możesz napisać komentarz pod tą lekcją, napisać e-maila na maniaq@1024kb.pl oraz zapytać na grupie Facebookowej. 😉

Oczywiście na poczatku trzeciego tygodnia omówię jak wykonałem swoje zadanie, aby wytłumaczyć Ci jak ominąć każdą napotkaną przeszkodę – choć mam nadzieję, że ich nie napotkasz. 😀

Zadanie zostało już wykonane przeze mnie i możesz je podejrzeć tutaj.

Na koniec mam do Ciebie jedną prośbę – w komentarzu zostaw link do swojego repozytorium aplikacji – chciałbym czasami zerknąć na Twój kod i ewentualnie dodać krótki komentarz. 😉